marți, 13 noiembrie 2012

Inapoi in afacere

Cum stateam eu lungita-n pat si cu maimuta sugand de zor la sanul drept m-am gandit c-ar fi timpul sa ma pun iar pe scris, nu de alta da' sa aiba si copilu' asta al meu o amintire cu scrierile  muma-sii despre ce viata frumoasa avem noi in Santiago de Chile si despre aventurile mamistice care-au inceput fix acum 3 luni, pe 13 august, in miez de noapte sau zori de zi (inca n-am cazut de acord cu David, respectiv tatal maimutei).

Ma mai gandeam eu si ca mi-i dor de voi de-acasa si din alte tari, voi astia cu care incerc sa mentin contactul in ciuda departarii si cu care apuc uneori sa mai fac cate-un schimb de mailuri personalizat. Nu stiu cat timp voi mai avea eu de mesaje si mailuri ca a venit vara aici in tara tarii de foc si am de batut strazile, dealurile si parcurile cu maimuta-n brate, sa-i arat si s-o invat despre lumea asta a noastra pacatoasa in care am adus-o. Asa ca sa nu va fie cu suparare daca va pun linkuri  cu blogu' pe facebook si in mailuri in loc sa va scriu la fiecare-n parte, eu ma gandesc cu drag la toti, iar aluia de-i cu suparare ii zic sa ma ierte si sa priveasca afara pe geam la soare si sa-i treaca supararea, ca nu se merita!

Am asa multe de povestit ca iaca mi-s in impas ca nu stiu cu ce sa incep. Zic vreo doua vorbe despre maimutica si viata mea de mama, inainte sa apuce maica-mea adica bunica maimutei (care tocmai ce-a plecat de pe aste meleaguri) sa va povesteasca ea tot.
Dom'le nu-i asa de speriat a fi muma, asa cum credeam eu sau cum vroiai unii nefericiti sa ma faca sa cred! Avem noroc (desi eu una cred ca nu e norocu' la mijloc, si o sa va scriu si despre asta mai incolo) de o mandrete de fata care-i tare linistita draga de ea si-l lasa pe tata-su sa doarma toata noaptea si nici pe muma-sa nu o trezeste, ca se trezeste ea singura cu instinctu' matern sa-i bage tzatza-n gura in toiul noptii, dar numai asa, cat o deschidere de geana, ca imediat adoarme la loc, dupa ce a enciufat* copilu' la respectivul san.

* sa ma scuzati si cu stelele si cuvintele astea ciudate (sunt scrise in romañol), eu jonglez cu 2-3-4 limbi straine cam in fiecare zi si uneori mi-e lene sa caut corespondentul exact in limba-mi materna. ba mai suna si amuzant enciufatul asta, care in romaneste ar fi 'bagat in priza' si care, iaca, n-are nici un farmec tradus mot-a-mot.

As fi zis eu inainte ca va fi asa distractiv sa am propriul copil? uite ca n-as fi zis, da' zic acum! Tare mi-era dor sa vorbesc romaneste cu cineva si nu-mi ajungea cat stateam la cioace cu maica-mea pe chatul gmail, asa ca de abia asteptam sa iasa din burta fata asta a mea, sa port si eu o conversatie, care de fapt e cam monolog deocamdata, dar nu-i nimic, ca are privirea inteligenta maimutica si mi-i de-ajuns. Si uite-asa da-i si da-i, pe romaneste toata ziua, cu mici pauze de-un Frere Jacques si Jambo Bwana, cantate cu intonatie spre deliciul copilului care pana acum nu s-a pus pe plans, asa cum se pune taica-su cand deschid gura sa fredonez ceva. Planu' secret e sa o invatam nu doar romaneste si spaniola, ci si engleza, franceza si multi alti limbi straini ca apoi sa cerem bani grei doritorilor de o poza cu maimuta poligloata.
Cum ziceam, vorbesc in lift, vorbesc pe strada, in magazin, la piata, peste tot fara rusine de nu-mi mai tace gura, ca si asa nu intelege nimeni ce spun.
Mi s-a trezit mandra, asa ca hasta pronto caballeros, revin cu povestiri curand!


Un comentariu:

whygo spunea...

scumpa mea, excelent ca scrii pentru amani si pentru noi! o faci foarte bine,e ca si cum as fi cu voi in camera... si video-urile cu voi ajuta imaginatia.
ma bucur de felul in care te bucuri de a fi mamica! e incurajator!

te imbratisez tare din sudul indiei, unde nici io nu am cu cine vorbi romana live.